pro.woot.ro Platforma dedicata clientilor business Acceseaza

FAQ - Întrebări frecvente

  • 1. Ce obligații vamale am, în cazul în care țara de destinație a coletului expediat de mine nu face parte din Uniunea Europeană?

    Tu, ca expeditor, nu ai nicio obligație. Legislația în vigoare nu prevede plata taxelor vamale pentru operațiuni de export. În momentul importului, se vor aplica regulile stabilite în țara de destinație, iar destinatarul va fi contactat direct de un reprezentant vamal pentru a-l informa.

    Woot.ro nu gestionează serviciile și procedurile vamale.

  • 2. Care sunt documentele pe care le atașez la un colet expediat către o țară care NU face parte din Uniunea Europeana?

    Pentru un colet având ca destinație o țară din afara Uniunii Europene sunt necesare următoarele documente:

    • AWB: primit pe e-mail de la woot.ro
    • Factura comercială: primită pe e-mail de la woot.ro (indiferent dacă expeditorul este persoană fizică sau persoană juridică)
    • Declarația exportului gratuit: neutră (în cazul transportului maritim de către o persoană fizică sau persoană juridică)

    Pregătirea documentelor însoțitoate coletului expediat precum și declarația cu privire la conținutul coletului revin, în totalitate, în responsabilitatea expeditorului.

  • 3. Ce reprezintă declarația vamală?

    Factura comercială este denumită generic “declarație vamală”.

    În conținutul acestui document se regăsesc informații cu privire la:

    • Adresa expeditorului;
    • Adresa destinatarului;
    • Numărul unic de identificare al coletului (AWB, pentru urmărire status livrare);
    • Descrierea obiectelor din colet;
    • Motivul expedierii;
    • Valoarea bunurilor din colet;
    • Costul transportului.

    NOTĂ: în cazul în care autoritățile vamale identifică alte bunuri decât cele declarate, vor aplica taxe suplimentare și, în unele cazuri, pot refuza expedierea și vor returna coletul pe cheltuiala expeditorului.

  • 4. Cum trebuie descrise, în factură, produsele expediate?

    Descrierea conținutului coletului trebuie făcută pe categorii și produse. (Exemplu: dacă trimiți tricouri, categoria va fi ÎMBRĂCĂMINTE și produsul TRICOU). Tot în descriere, menționați dacă bunurile sunt noi sau uzate. Fiecare element din colet trebuie menționat în factură. Categoria și descrierea fiecărui produs trebuie menționată cât mai specific, pentru a evita încurcături și întârzieri ce pot rezulta din practicile vamale. Evitați exprimările generice precum “cadou” sau “eșantion”. Autoritățile vamale nu sunt interesate de faptul că trimitem cadouri ori eșantioane spre testare. Conținutul coletului trebuie descris specific, astfel încât să se poată calcula și aplica taxele de tranzit. Toate aceste detalii vor fi trecute, pe factura comercială, în limba engleză.

    Nu puteți trimite documente personale prin intermediul serviciilor puse la dispoziție de woot.ro. Dacă alegeți, totuși, să faceți acest lucru, vă asumați întru totul resposabilitatea, riscurile și costurile vamale generate.

    NOTĂ: întârzierile generate de vamă NU intră în responsabilitatea woot.ro.

  • 5. Cum știu care este valoarea pe care o declar, în ceea ce privește bunurile expediate?

    Valoarea declarată, pentru fiecare produs din colet, este valoarea reală (de pe piață) a produsului sau echivalentul costului necesar, în caz de înlocuire a acestuia. Prin urmare, NU se vor introduce valori nule. Acestea nu sunt acceptate de către vamă.

    Toate produsele expediate trebuie însoțite de o chitanță/ factură recentă. Aceasta este necesară în cazul în care apar plângeri/ reclamații.

    Obiectele/ documentele personale NU se trimit prin intermediul serviciilor de curierat woot.ro. (pot genera taxe vamale foarte mari).

  • 6. Coletul meu a fost preluat ieri, iar astăzi am fost anunțat de curier că lipsesc documentele necesare expedierii coletului într-o țară din afara Uniunii Europene. Cum procedez?

    În această situație, te rugăm să faci un tichet de asistență https://www.woot.ro/tichete-suport (click pe icon-ul roșu, din partea stângă, jos, a paginii web) cu subiectul “PROBLEME DE VĂMUIRE”, asigurându-te că furnizezi numărul unic de identificare al coletului (AWB number), precum și data preluării coletului.

  • 7. În urma verificării statusului coletului, prin utilizarea AWB-ului aferent, am primit informarea că pachetul este oprit în vamă, pentru lipsa unor documente. Cum procedez?

    În această situație, te rugăm să faci un tichet de asistență https://www.woot.ro/tichete-suport (click pe icon-ul roșu, din partea stângă, jos, a paginii web) cu subiectul “PROBLEME DE VĂMUIRE”, asigurându-te că furnizezi numărul unic de identificare al coletului (AWB number), precum și data preluării coletului.