Se incarca...
"
1. Preambulul
2. Inviolabilitatea trimiterii poștale
3. Condiții de acceptare a trimiterilor poștale
4. Tarife
5. Timp de livrare
6. Livrarea expedierilor
7. Rute
8. Limitele raspunderii
9. Excluderi de raspundere
10. Obligatiile expeditorului
11. Reclamații
12. Serviciul contra ramburs
13. Timpul de pastrare al trimiterilor postale
14. Intrare in vigoare
"
Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale – Dragon Star Curier
1. Preambulul
2. Inviolabilitatea trimiterii poștale
3. Condiții de acceptare a trimiterilor poștale
- completitudinea si corectitudinea tuturor informatiilor oferite despre colet;
- etichetarea si ambalarea corecta a trimiterii;
- declararea corecta a continutului, in special in cazul trimiterilor internationale supuse formalitatilor vamale;
- includerea tuturor documentelor necesare pentru expediere;
- identificarea clara a destinatarului (nume complet, adresa completa, telefon, date de contact, ore disponibile etc.);
- mentionarea platitorului serviciilor si a datelor expeditorului in cazul serviciilor cu valoare declarata sau ramburs.
- trimiterile au fost pregatite intr-un spatiu sigur;
- nu au fost accesate de persoane neautorizate;
- sunt protejate corespunzator impotriva interventiilor neautorizate in toate etapele: pregatire, depozitare, predare.
- costurile suplimentare generate de returnare, depozitare sau taxe vamale;
- daunele cauzate altor trimiteri, in cazul unor vicii ascunse;
- rambursarea sumelor datorate in cazul refuzului de livrare;
- plata unei taxe de depozitare de 25%/zi din tariful returnarii, in cazul in care coletul returnat nu este preluat dupa 5 zile lucratoare.
- pierderi indirecte sau prejudicii generate de trimiterea neconforma;
- prejudicii cauzate de neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor de catre expeditor;
- refuzul de preluare a unei trimiteri care incalca conditiile prezentate.
- in numerar, la momentul preluarii sau la livrare;
- prin mijloace electronice (card bancar, transfer etc.).
- livrare in maxim 12 ore in aceeasi localitate;
- maxim 24 de ore intre resedintele de judet si intrajudetean;
- maxim 36 de ore intre orice alte doua localitati.
- pe teritoriul Romaniei: se aplica timpii de la punctul 5.1;
- in afara teritoriului Romaniei: pana la 2160 de ore, in functie de retelele partenere si situatii geo-politice;
- in UE: maxim 960 ore.
- pentru trimiteri interne (non-Express): livrare in maxim 5 zile lucratoare;
- pentru trimiteri internationale (non-Express): intre 2 si 60 zile lucratoare; in UE: intre 4 si 40 zile lucratoare.
- 10% din tarif pentru intarzieri de pana la 5 zile;
- 20% din tarif pentru intarzieri mai mari de 5 zile.
- pentru trimiterile cu valoare declarata: dovada in max. 5 zile lucratoare de la solicitare;
- cererea poate fi facuta in max. 9 luni de la data trimiterii.
- pentru trimiteri interne: in 10 zile lucratoare;
- pentru trimiteri internationale: in 60 zile lucratoare.
7. Rute
8. Limitele raspunderii
- cu valoarea declarata integral, daca trimiterea are valoare declarata, indiferent daca este sau nu serviciu contra ramburs;
- cu valoarea rambursului, daca trimiterea este contra ramburs fara valoare declarata;
- cu 5x tariful serviciului, daca trimiterea nu are valoare declarata si nu este contra ramburs.
- In toate cazurile de pierdere totala, furt sau distrugere totala, se restituie si tariful de expediere.
- paguba este provocata de expeditor sau destinatar;
- destinatarul nu are cutie postala sau nu asigura receptia in conditii de securitate;
- trimiterea a fost acceptata fara obiectii;
- caz de forta majora sau caz fortuit;
- deteriorari cauzate de campuri magnetice, raze X, sau alte interferente electronice.
- sa verifice si sa se asigure ca trimiterea respecta toate conditiile de acceptare ale DSC EXPRES LOGISTIC;
- sa furnizeze o adresa completa si lizibila a destinatarului;
- sa ambaleze si eticheteze corespunzator trimiterea, astfel incat sa reziste riscurilor uzuale de transport;
- sa nu introduca in trimitere articole interzise sau periculoase conform IATA, ADR, ICAO, DGR, IMDG sau legislatiei nationale/internationale;
- sa declare explicit bunurile periculoase, daca este cazul;
- sa respecte toate termenele de plata agreate cu furnizorul.
- greutatea fizica (gravimetrica);
- greutatea volumetrica, calculata astfel:
- lungime x latime x inaltime / 6000
- e-mail: sesizari@dscexpres.ro
- posta cu confirmare de primire
- depunere directa la sediile fixe deservite de personal
- expeditorul sau mandatarul acestuia (pe baza unei procuri);
- destinatarul sau mandatarul acestuia (pe baza unei procuri).
- nota de transport (NT);
- ambalajul original (daca este cazul);
- bunul reclamat;
- orice alte documente relevante.
- suma de incasat (in LEI);
- modalitatea dorita pentru returnarea sumei (numerar sau transfer bancar);
- datele complete de identificare (inclusiv contul bancar, daca este cazul).
- personal, la adresa indicata de expeditor;
- sau la un punct de contact al curierului, in urma avizarii.
- acestea vor fi pastrate 5 zile lucratoare la punctul de contact al curierului;
- destinatarul va fi avizat cu privire la locatia si programul de ridicare.
- curierul va incerca sa o returneze catre expeditor;
- in caz de refuz sau imposibilitate de predare, trimiterea va fi pastrata timp de 9 luni calendaristice de la data depunerii.
Atunci când comandați serviciile Dragon Star Curier (DSC EXPRES LOGISTIC S.R.L., cu sediul în Otopeni, nr. de înregistrare la Registrul Comerțului J23/402/2016, CUI RO29255819), dumneavoastră, în calitate de expeditor, acceptați aplicarea următoarelor condiții generale, începând din momentul în care furnizorul acceptă trimiterea poștală.
Prezentele condiții se completează cu normele legale în vigoare care reglementează activitatea poștală în România.
Client – expeditorul unei trimiteri poștale expediate prin Dragon Star Curier.
Nota de transport (NT) – documentul completat la indicațiile expeditorului de către furnizor, semnat de expeditor anterior predării expedierii. Un exemplar este înmânat expeditorului.
Trimitere poștală – bun adresat, aflat în forma finală în care urmează să fie transportat și livrat la adresa indicată de expeditor. Sunt incluse pachetele mici, coletele poștale, mandatele poștale pe suport hârtie etc. Sunt excluse trimiterile hibride.
Colet poștal – trimitere poștală cu greutatea maximă de 31,5 kg, ce conține bunuri cu sau fără valoare comercială.
Serviciul contra ramburs – achitarea contravalorii bunului de către destinatar, prin rețeaua poștală.
Confirmare de primire – predarea dovezii semnate de destinatar către expeditor, privind livrarea trimiterii poștale înregistrate.
Livrare specială – predarea trimiterii la o dată, oră sau ordine indicată de expeditor, personal destinatarului sau persoanei autorizate.
Mandat poștal pe suport hârtie – completarea unui formular fizic pe baza căruia se transferă o sumă de bani către destinatar.
Deschidere la livrare – permite verificarea conținutului de către destinatar înainte de acceptarea trimiterii. Serviciul se solicită expres și implică un cost suplimentar.
Track & trace – urmărirea în timp real a trimiterilor poștale prin site-ul woot.ro
Termenii și condițiile prezentate mai jos reprezintă clauze ale contractului încheiat între dumneavoastră (Client) și Dragon Star Curier (DSC EXPRES LOGISTIC), aceste clauze făcând parte integrantă din oferta comercială a furnizorului. Contractul individual se consideră încheiat prin acceptarea de către expeditor a ofertei, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.
Prin predarea unei trimiteri poștale către Dragon Star Curier și semnarea notei de transport (NT), expeditorul acceptă implicit toate clauzele contractuale. Condițiile prezentate sunt aplicabile tuturor expeditorilor care au contract încheiat cu furnizorul, indiferent de modalitatea de colaborare, pentru servicii de colectare, sortare, transport sau livrare.
Niciun angajat al Dragon Star Curier și nicio altă persoană nu este autorizată să modifice termenii și condițiile prezentate sau să formuleze promisiuni în numele furnizorului. De asemenea, nicio dispoziție primită verbal sau în scris înainte de semnarea documentului de transport nu poate modifica prevederile prezentului contract.
Secretul trimiterilor poștale este inviolabil. Reținerea, deschiderea sau divulgarea conținutului acestora este permisă exclusiv în condițiile și cu respectarea procedurilor prevăzute de legea în vigoare.
Dragon Star Curier (DSC EXPRES LOGISTIC) acceptă trimiteri poștale interne și internaționale, în conformitate cu reglementările legale aplicabile.
Este necesar ca solicitarea să fie transmisă cu minimum 2 ore înainte de ora dorită pentru colectare.
Furnizorul nu prestează servicii pentru trimiteri poștale care nu respectă condițiile legale sau care încalcă prevederile următoare:
(i) Greutatea maximă acceptată este de 31,5 kg per colet, iar dimensiunile nu pot depăși 270 cm în lungime sau 330 cm în lungime + circumferință cumulate. Exceptie: colete cu o latură > 4m și celelalte < 20cm.
(ii) Valoarea declarată nu poate depăși 50.000 lei. Pentru trimiteri cu valoare declarată sau mandat poștal, colectarea se face cash, iar achitarea poate fi cash sau prin virament bancar, conform formularului-tip completat de expeditor.
(iii) Este interzis transportul obiectelor de valoare neobișnuită (ex. opere de artă, antichități, bijuterii, bani lichizi, instrumente negociabile, arme etc.) sau a celor interzise de legislația națională și internațională.
(iv) Nu sunt acceptate trimiteri care pot pune în pericol viața, sănătatea sau bunurile altor expeditori, precum și colete al căror transport este interzis de lege.
(v) Ambalarea bunurilor fragile (sticlă, parbrize, tablouri, lichide, electrocasnice, piese auto etc.) este responsabilitatea expeditorului. Se recomandă ambalaj rigid (lemn/carton presat), umplut cu material protector (polistiren, talas etc.) și inscripția "FRAGIL".
3.1. Responsabilitatea expeditorului
Expeditorul este responsabil pentru:
Pentru trimiterile cu valoare declarata, contra ramburs sau mandat postal pe suport hartie, este obligatorie prezentarea unui act de identitate sau, dupa caz, a unei imputerniciri + act de identitate al persoanei care preda trimiterea.
3.2. Declaratia privind siguranta pregatirii trimiterii
Expeditorul declara ca:
DSC EXPRES LOGISTIC are dreptul de a refuza primirea unei trimiteri care nu respecta aceste cerinte sau prezinta neconformitati vizibile. Acceptarea nu implica validarea integritatii continutului ambalat.
3.3. Costuri si responsabilitati in caz de neconformitate
Expeditorul este responsabil pentru:
Returnarea se face in termen de 5 zile lucratoare (intern) sau 15 zile (international) de la expirarea perioadei de pastrare sau nereusita livrare.
3.4. Excluderi de raspundere
DSC EXPRES LOGISTIC nu este responsabil pentru:
Expeditorul este de acord sa achite contravaloarea serviciilor Dragon Star Curier (DSC EXPRES LOGISTIC), conform tarifelor in vigoare, astfel cum sunt prezentate in oferta comerciala la data preluarii trimiterii postale.
Tariful aplicabil este mentionat si pe nota de transport (NT), daca nu exista un contract individual separat incheiat in baza unei oferte personalizate.
In situatia in care expeditorul solicita ca plata serviciilor sa fie efectuata de catre destinatar sau o terta parte, iar acestia refuza plata, expeditorul se obliga sa achite integral costurile aferente.
Plata poate fi efectuata:
5.1. Serviciul EXPRESS:
5.2. Trimiteri postale internationale:
5.3. Alte servicii:
5.4. In caz de intarziere:
EXPRESS: 1.5% din tarif pentru fiecare 3 ore de intarziere;
alte servicii:
5.5. Dovezi de livrare:
5.6. Confirmare de primire:
In caz de pierdere a dovezii, se emite un duplicat.
6.1. Pentru trimiterile cu confirmare de primire, livrarea se face personal destinatarului sau unei persoane autorizate, numai cu semnatura si confirmarea scrisa (data, nume complet, calitate si semnatura).
6.2. Pentru trimiterile cu serviciu contra ramburs, livrarea se face numai daca destinatarul achita valoarea inscrisa de expeditor in documentele de transport.
6.3. Daca livrarea este impiedicata repetat (ex: refuz, comportament abuziv), trimiterea poate fi redirectionata catre un punct de contact fix sau un locker, iar destinatarul este informat prin aviz.
6.4. Identificarea destinatarului se face cu act de identitate. Se pot folosi si metode suplimentare (ex: cod PIN transmis prin SMS).
6.5. Serviciul de monitorizare electronica (track & trace) este disponibil pentru toate trimiterile, atat pe site-ul oficial DSC, cat si in aplicatia client.
7.1. Stabilirea rutelor si a metodelor de transport pentru fiecare trimitere postala revine exclusiv DSC EXPRES LOGISTIC. Expeditorul accepta faptul ca alegerea traseului, a mijloacelor de transport si a solutiilor logistice este in sarcina furnizorului, in scopul livrarii eficiente si sigure a trimiterii.
8.1. DSC EXPRES LOGISTIC raspunde in cazul trimiterilor postale interne astfel:
8.2. In caz de distrugere partiala, deteriorare sau pierdere partiala, despagubirea se calculeaza astfel:
proportional cu partea lipsa/deteriorata din valoarea declarata;
cu 5x tariful serviciului, pentru trimiterile fara valoare declarata.
8.3. Pentru serviciile contra ramburs, raspunderea se refera la valoarea rambursului in caz de nelivrare integrala sau partiala.
8.4. Limita maxima de raspundere este de 50.000 lei, inclusiv pentru serviciile cu valoare declarata si/sau contra ramburs.
8.5. In cazul intarzierii la livrare, se aplica prevederile de la sectiunea privind timpii de livrare (5.3).
8.6. Pentru serviciul de mandat postal pe suport hartie, raspunderea este integrala, dar suma nereclamata in termen de 6 luni devine venit al furnizorului.
8.7. Pentru trimiterile internationale, se aplica reglementarile nationale aplicabile trimiterilor interne.
9.1. DSC EXPRES LOGISTIC este exonerata de raspundere in urmatoarele situatii:
9.2. Nu se acorda despagubiri pentru pagube indirecte sau beneficii nerealizate.
10.1. Prin semnarea documentului de transport, expeditorul isi asuma urmatoarele obligatii:
10.2. In cazul incalcarii oricarei dintre aceste prevederi, expeditorul este singurul responsabil si are obligatia de a acoperi toate prejudiciile sau costurile suplimentare generate, inclusiv eventuale cheltuieli juridice.
10.3. Daca tariful se calculeaza in functie de greutate, se foloseste greutatea taxabila, respectiv valoarea mai mare dintre:
In cazul coletelor cu o latura mai mare de 4 metri, se aplica greutatea liniara, calculata astfel:
200 kg + greutatea fizica a coletului
11.1. Reclamațiile se pot formula in scris in termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii, prin:
11.2. Pot formula reclamatii:
11.3. Fiecare reclamatie primita va fi inregistrata, iar numarul de inregistrare va fi comunicat reclamantului prin acelasi canal de comunicare.
11.4. Reclamatia trebuie sa fie documentata cu:
11.5. Termenul de solutionare a unei reclamatii este de maximum 3 luni de la data inregistrarii. In cazul in care se confirma culpa furnizorului, despagubirea va fi platita prin ordin de plata sau mandat postal in cel mult 15 zile de la solutionarea favorabila.
12.1. Serviciul Contra Ramburs permite incasarea de catre expeditor, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale. Plata se face de catre destinatar, in momentul livrarii.
12.2. Pentru utilizarea acestui serviciu, expeditorul trebuie sa specifice:
12.3. Serviciul este disponibil doar pentru trimiteri postale interne.
12.4. Predarea unei trimiteri ce face obiectul acestui serviciu se face:
12.5. Identificarea destinatarului se face pe baza unui act de identitate valid. Se pot utiliza si metode suplimentare, precum PIN transmis prin SMS.
12.6. Moneda acceptata este exclusiv LEI, iar suma maxima incasabila este de 5.000 LEI.
12.7. Termenul de returnare a sumei incasate catre expeditor este de 7 zile lucratoare de la data livrarii.
13.1. Pentru trimiterile care nu pot fi livrate destinatarului:
13.2. Daca in termen de 5 zile lucratoare trimiterea nu este ridicata:
13.3. Dupa expirarea celor 9 luni, trimiterile nerevendicate devin proprietatea furnizorului.
Termenii si conditiile prezentate intra in vigoare incepand cu data de 17 decembrie 2024 si se aplica tuturor trimiterilor efectuate prin serviciile oferite de DSC EXPRES LOGISTIC S.R.L.
